Během hodnocení produktů online se potkáte s celou řadou hodnocení. Některá jsou grafického stylu, jako mohou být například počty konkrétních hvězdiček. Jiné jsou potom spíše stylu textového. Každý druh hodnocení je přitom trošku více vypovídající v určitých ohledech, a v některých jiných ohledech zase kupujícímu se správným výběrem upřímně příliš nepomůže.
My se dnes podíváme na všechny standardní druhy hodnocení produktů a služeb na internetu, které se u nás hojně používají, a se kterými se tím pádem při vlastním hodnocení zajisté potkáte i vy.
Hodnocení hvězdičkami? Skvělý způsob!
Hodnocení hvězdičkami na jednu stranu nemusí zas tak moc poukázat na konkrétní nedostatky, nebo výhody produktů a služeb. Zásadní výhodou ale je, že se z nich efektivně dají udělat průměry celkového hodnocení. A to je rozhodně jedna z těch nejdůležitějších vlastností.
Mimo toho, že se dobře propočítává průměr hodnocení, je ale výhoda i možnost rozdělit přehledně hodnocení do konkrétních oddílů. Často se u hvězdičkového hodnocení používají jednotlivé položky. Může to být například spokojenost s produktem, s rychlostí dodání, s komunikací, a mnohé další. Mimo toho je hvězdičkového hodnocení i mnohem přehlednější při klasickém procházení.
Bodová škála a klasické komentáře na Aplikant.cz
Konkurencí pro hvězdičky může být klasická bodová škála. Její přehlednost už není tak dobrá, ale rozhodně je stále výborná v tom ohledu, že se data dají dobře sumarizovat.
Oproti tomu automatická sumarizace je pro komentáře rozhodně nemožná. Ale mají zase tu výhodu, že kvalitně napsaná recenze v tomto případě může prozradit více než stovky hvězdičkových hodnocení. Je tady často přidám i grafický prvek plusů a mínusů, které lze přednostně vypíchnout ze zbytku recenze. Informační hodnota takové recenze firem je tak rozhodně jedna z nejvyšších.